Ekonomi

Organik giyim pazarının 2023 yılına kadar 200 milyar dolara ulaşması bekleniyor

2022 yılını 10 milyar dolar ile kapatan yerli bebe ve çocuk giyim pazarının 2023 yılında 200 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Ebeveynlerin değişen öncelikleri branşa taraf oluyor. Çocukları için sürdürülebilir ve sağlıklı bir yaşam inşa etmek isteyen ebeveynlerin organik ürün talebi, markalar için fırsat kapısına dönüşüyor.

Yılda 1 milyondan fazla bebeğin doğduğu ülkemizde bebe ve çocuk dokuma pazarı 2022’de 10 milyar dolarla kapanıyor ve CBME verilerine göre 2023’te 200 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Son dönemde ebeveynlerin hızla değişen öncelikleri de değişen pazara yön veriyor. Çocukları için sürdürülebilir ve sağlıklı bir yaşam inşa etmek isteyen ebeveynler artık bebeklik döneminden itibaren doğal ve organik çalışmalara yöneliyor. Özellikle 0-3 yaş arası bebekler için hazır giyimde nitelikli ürünlere talep artarken bu alanda faaliyet gösteren işletmeler de markalaşma yoluna giriyor.

GOTS (Global Organic Textile Standard) sertifikalı organik bebe ve çocuk ürünleri üreten Cigit Marka Müdürü Mert Eryılmaz, sektörün gelişimine şu sözlerle ekliyor: “Çocuk giyim sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor. Bu durum marka olmak isteyenler için bir fırsat kapısı oluştururken büyüyen pazarda ayakta kalabilmek için en iyi, en kaliteli ve en uygun fiyatlı hizmeti vermek gerekiyor” dedi.

“Ürünlerimizde huzur ve saflıkta çocukluk köklerinden ilham alıyoruz”

Mert Eryılmaz, “2010 yılından beri müşterilerimize Türkiye’nin en organik, kaliteli ve en sağlıklı ürünlerini sunmak için çalışıyoruz” dedi. Çünkü çocukluğun insan hayatının en basit dönemine denk geldiğinin ve geleceğin tohumlarının atıldığının bilincindeyiz. Bu nedenle markamızı oluştururken çocukluğumuzun köklerinden, huzur ve saflıktan ilham alıyoruz. Doğa dostu organik kumaşlar içeren bebe ve çocuk giyim ürünlerimizi özenle tasarlarken tüm süreçlerde akıllı maliyet yönetimi anlayışını benimsiyoruz. Bu sayede maliyet avantajı yaratarak çalışmalarımızı her çocuk için erişilebilir hale getiriyoruz.”

“Organik giyimin öncüsü olduğumuz sektörde sorumluluklarımızı bilerek çalışıyoruz”

Cigit Marka Müdürü Mert Eryılmaz, “Organik bebe ve çocuk giyim segmentinin öncülerinden biri olarak konumlanıyoruz. Çalışmalarımızı bu sorumluluğun bilinciyle yürütürüz. 13 yıl önce çıktığımız bu yolda Merter, Zeytinburnu, Laleli gibi merkezlerde toptan satışlara ağırlık verirken 2017’nin prestijiyle stratejimizi değiştirip perakendeye yöneldik. 2018 yılında Global Organic Textile Standard (GOTS) yani organik çalışma sertifikamızı aldık. İzmir, Ankara ve Kahramanmaraş başta olmak üzere birçok ilde mağazamız bulunmaktadır. Ayrıca müşterilerimiz bize online kanallarımızdan da ulaşabilirler. 2022’de 5 kat büyürken gelişen bir segmentte olmaktan her zaman mutluluk duyuyoruz. 2023 yılında 10 kat büyümeyi hedefliyoruz. Çocuk çalışmalarına odaklı konsept mağazalarımızı zincir olarak hem yurt içinde hem de yurt dışında büyütmeye devam edeceğiz.”

haber-selcuklu.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu